Mike Reid

INFORMATION

Spisak 100 najvećih gitarista svih vremena najavljen je na naslovnoj stranici specijalnog izdanja časopisa Roling Stoun od avgusta 2003. U spisku su najbrojniji gitaristi iz perioda rokenrola ali ima i istaknutih pojedinaca iz drugih muzičkih žanrova kao što su bluz i džez te umetnika koji su najsnažnije uticali na rok gitariste. Spisak je, po objavljivanju, izazvao mnoštvo rasprava i debata u krugovima muzičara i obožavaoca. Najviše prigovora i zamerki je bilo zbog očigledne zapostavljenosti žena gitarista, pošto se na spisku nalaze samo Džoan Džet (kao 87.) i Džoni Mičel (kao 72.). Kritičar Dejvid Segal ovu činjenicu opravdao je komentarom „Ukupan broj svih pomena vrednih gitaristkinja ravan je nuli!“, objašnjavajući da, bez obzira na razloge, u ovom segmentu muzičkog biznisa žene nikad nisu bile ni pioniri niti pravi virtuozi. Kamil Paglija to objašnjava postojanjem svojevrsnog „rok mačizma“ kazavši „Gitara je za dečaka instrument kojim se izražavaju agresivni seksualni impuls i potisnuta osećanja.“
Uočljivo je da gitaristi nisu procenjivani samo po njihovom sviračkom umeću, već i po njihovim ukupnim umetničkim sposobnostima, uključujući sviranje na različitim instrumentima, inovativnost, autorstvo nad pesmama te upliv na sveukupnu pop kulturu. Time se objašnjava visok plasman Kurta Kobejna (na 12. mestu) ili gitarista grupe Rejdiohed. Još jedan zanimljiv podatak je plasman Kirka Hameta na 11. mestu (po nekim izvorima, Hamet je imao izvesnu kontrolu nad celokupnim procesom pisanja pesama u grupi Metalika).

ARTIST PHOTO

ALBUMS